نحوه درمان شکستگی داخل مفصلی ابتدای درشت نی و هزینه درمان

نحوه درمان شکستگی داخل مفصلی ابتدای درشت نی و هزینه درمان

استخوان اصلی ترین عضو بدن است که به عنوان پایه و اسکلت بدن انسان به شمار میرود. بافت اصلی تشکیل دهنده استخوان های بدن بافت استخوانی نام دارد و درصد بالایی از استخوان های بدن را رگ، عصب و غضروف تشکیل میدهند. یکی از مهمترین استخوان های درون بدن، استخوان درشت نی نام دارد. این استخوان در ساق پا قرار دارد و تمام وزن بدن روی آنها قرار میگیرد.

در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما دوستان گرامی را بیشتر با شکستگی داخل مفصلی ابتدای درشت نی  آشنا کنیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

  • جراح استخوان، مفاصل و شکستگی ها
  • جراحی تعویض مفصل، و آسیب های ورزشی
  • جراحی آرتروسکوپی
  • ارتوکین تراپی
  • تعویض مفصل لگن
  • تزریق ژل
  • تزریق کورتون

جهت دریافت نوبت و مشاوره با شماره 09033339669 تماس بگیرید.

ما بهترین خدمات را به بیمارانمان ارائه میکنیم

علائم شکستگی داخل مفصلی ابتدای درشت نی

همانند هر نوع شکستگی دیگری در بدن، شکستگی داخل مفصلی ابتدای درشت نی نیز با درد بسیاری همراه است. حتی در بسیاری از موارد ممکن است ساق پای شما دردی نداشته باشد و پس از وارد کردن فشار به آن با درد همراه باشد. میتوان این گونه گفت که شما با ساق پای شکسته قادر به راه رفتن نخواهید بود.

طبق مقالات شکستگی داخل مفصلی ابتدای درشت نی، از دیگر علائم شکستگی استخوان ساق پا میتوانیم به متورم شدن آن اشاره کنیم. بر اساس نظر فوق تخصصان ارتوپد، دلیل متورم شدن پا به دلیل تکان خوردن و جابه‌جایی قطعات شکسته درون پای شما میباشد. در صورتی که زخم ساق پای شما هنوز باز باشد، به احتمال زیاد قادر خواهید بود تا قسمت هایی از استخوان شکسته شده را نیز مشاهده کنید.

عوارض شکستگی داخل مفصلی ابتدای درشت نی

شکستگی داخل مفصلی ابتدای درشت نی نیز همانند دیگر شکستگی های بدن با عوارضی برای بیمار همراه خواهد بود. اولین عارضه ای که احتمال دارد پس از شکستگی استخوان درشت نی به سراغ شما آید سندروم کمپارتمان است. این سندروم سبب میشود تا فشار بافتی در بافت و یا اندام های آسیب دیده افزایش یابد. در نتیجه افزایش فشار بافتی میزان فشار خون و سطح اکسیژن خون نیز کاهش پیدا میکند. در چنین شرایطی بهتر است تا هر چه زودتر به منظور جلوگیری از پیشرفت این سندروم در بدن به پزشک مراجعه کنید.

کاهش توان حرکتی را میتوان به عنوان یکی دیگر از عوارض این شکستگی در بدن به شمار آورد. کاهش توان حرکتی در اندام و یا بافت هایی که آسیب دیده اند یکی از عوارض طبیعی و نرمال شکستگی میباشد. در این صورت فرد قادر نیست تا اندازه قبل از پای خود کار بکشد و یا اندام آسیب دیده در مقابل فشار از مقاومت پایینی برخوردار میباشد.

روش های درمان شکستگی داخلی مفصل ابتدای استخوان درشت نی

شما عزیزان میتوانید به منظور درمان شکستگی داخل مفصلی ابتدای درشت نی از روش های جراحی و غیر جراحی استفاده کنید. روش درمان شکستگی بر اساس نظر مستقیم پزشک تعیین میشود. پزشک معالج شما میتواند با در نظر گرفتن سن، کار، میزان شکستگی، روش زندگی و عواملی از این دست روش درمان را انتخاب کند. البته این نکته نیز لازم به ذکر است که نظر خود بیمار و همچنین خانواده وی نیز روی روش درمان تاثیرگذار است.

به طور کلی در صورتی که فرد بیمار جوان بوده و در سال های آینده به پا های خود برای کار کردن نیاز داشته باشد، بهتر است تا راه درمان از طریق جراحی انجام شود. در صورتی که شما از طریق این راه اقدام به درمان خود کنید، قطعات شکسته استخوان شما به طور دقیق در کنار هم قرار میگیرند و شما از عوارضی که ممکن است بعدا به سراغ‌تان بیاید در امان خواهید بود.

در صورتی که اما شما به منظور درمان شکستگی داخل مفصلی ابتدای درشت نی خود از روش های غیر جراحی استفاده کنید، ممکن است قطعات به خوبی در کنار یکدیگر قرار نگیرند و بعدا مشکلاتی برای شما به وجود آید. به طور معمول این روش درمان برای افرادی که سن بالایی دارند و یا بیماری های قلبی، فشار خون و… دارند پیشنهاد نمیشود.

البته این نکته نیز شایان توجه است که اگر قطعات استخوان نسبت به یکدیگر تکان نخورده باشند، نیازی به عمل جراحی نیست. شما در این صورت قادر خواهید بود تا با روش گچ گیری شکستگی استخوان را درمان کنید. در این روش قسمت بزرگی از پای شما یعنی از کف تا زیر زانو گچ گرفته میشود و بیمار هم نیاز دارد تا با استفاده از عصا راه برود. با توجه به نظر پزشک گچ گیری به نحوی انجام میشود که بیمار قادر باشد زانوی خود را خم نماید.

شکستگی داخل مفصلی ابتدای درشت نی

طول درمان شکستگی درشت نی پا

به طور کلی طول درمان و به اصطلاح دوره نقاهت شکستگی استخوان درشت نی بین 6 الی 12 هفته میباشد. البته در صورتی که شما به توصیه های پزشک دقت کرده و برخی از نرمش و ورزش های مفید که به بهبود شما کمک میکند را انجام دهید، دوره نقاهت شما کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین میتوانید با مصرف برخی از مواد غذایی مفید مانند عدس، گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، محصولات لبنی و… نیز به درمان سریع تر خود کمک نمایید.

مدت زمان جوش خوردن استخوان درشت نی

ضمن اینکه نکته حائز اهمیت در این قسمت آن است که مدت زمان شکستگی داخل مفصلی ابتدای درشت نی به عوامل دیگری نیز بستگی دارد. برخی از عواملی که میتواند روی مدت زمان جوش خوردن موثر باشد میتوانیم به سن بیمار، شدت آسیب دیدگی، تجویز پزشک و… اشاره کنیم.

هزینه شکستگی داخل مفصلی ابتدای درشت نی

بسیاری از افراد تا اسم بیمارستان و عمل جراحی را میشوند، به یاد هزینه های گران قیمت درمان می‌افتند. هزینه شکستگی داخل مفصلی ابتدای درشت نی به عوامل مختلفی بستگی دارد که هر یک تاثیر مستقیمی روی میزان هزینه نهایی خواهد داشت. بدیهی است که یکی از اولین و مهمترین مواردی که میتواند روی هزینه درمان تاثیر بگذارد، شیوه درمان است. طبیعتا درمان از طریق جراحی هزینه به مراتب بالاتری نسبت به روش های درمان غیر جراحی دارد.

همچنین در این قسمت مقاله لازم به ذکر است که قیمت هزینه های جانبی مانند بستری و ویزیت دکتر نیز قبل از عمل و یا درمان باید محاسبه شود. هزینه های درمان نیز طبق آمار های منتشر شده به واسطه تورم بالایی که در کشور ما وجود دارد، روز به روز در حال افزایش میباشد. به همین سبب نیز انتظار میرود تا در سال آینده نیز شاهد این افزایش قیمت در هزینه های درمان باشیم.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را بیشتر با انواع شکستگی داخل مفصلی ابتدای درشت نی و همچنین هزینه و طول درمان آن آشنا کنیم. امیدواریم که این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *