راهکارهای موثر برای بهبود و درمان شکستگی پاشنه پا

درمان شکستگی پاشنه پا

درمان شکستگی پاشنه پا به شرایط بیمار و نواحی مختلف شکستگی وابسته می باشد. شکستگی پاشنه پا منجر به عدم راحتی و درد شدید می شود و برروی فعالیت های عادی روزانه تاثیر بدی می گذارد. هدف اصلی درمان این عارضه، کم شدن درد و بهبود فعالیت پا است. در این مقاله راهکارهای موثر برای درمان شکستگی پاشنه پا را بررسی می کنیم. همچنین، شما می توانید با روش های مبتکرانه در درمان این عارضه آشنا شوید.

  • جراح استخوان، مفاصل و شکستگی ها
  • جراحی تعویض مفصل، و آسیب های ورزشی
  • جراحی آرتروسکوپی
  • ارتوکین تراپی
  • تعویض مفصل لگن
  • تزریق ژل
  • تزریق کورتون

جهت دریافت نوبت و مشاوره با شماره 09033339669 تماس بگیرید.

ما بهترین خدمات را به بیمارانمان ارائه میکنیم

طول درمان شکستگی پاشنه پا

طول درمان شکستگی پاشنه پا مشخص نمی باشد و به پارامترهای گوناگونی بستگی دارد. امکان دارد برخی اشخاص درمان شان نسبت به افراد دیگر طولانی تر باشد.

در صورتی که در تصویر رادیولوژی تنها آسیب کمی به استخوان باشد و هیچ شکستگی جدی وجود نداشته باشد، زمان بهبودی شکستگی پاشنه پا پس از جراحی بین ۳ تا ۴ ماه است و فرد می‌تواند به فعالیت‌های خود ادامه دهد. اما در صورتی که شکستگی شدید باشد، زمان کامل جوش خوردن استخوان پاشنه پا ممکن است به ۱ تا ۲ سال افزایش یابد.

طول درمان شکستگی به بخش های گوناگونی تقسیم می شود که عبارت اند از:

1- مرحله بهبود اولیه

در این دوره درمانی باید وزن برروی پاشنه قرار نگیرد تا استخوان شکسته بهتر شود. مرحله بهبود اولیه برای درمان برای هر فردی ضروری است که طول درمان این مرحله دو الی سه هفته می باشد.

2- مرحله استفاده از ابزار و وسایل حمایتی

بعد از مرحله اولیه امکان دارد پزشک برای افراد ابزارهایی مانند بانداژ، کفش ویژه تجویز نماید تا استخوان پاشنه پا را به شکل مطلوبی ثابت نگه دارد. این دوره درمانی امکان دارد چهار الی شش هفته طول بکشد.

3- مرحله تمرینات فیزیکی و قدرتی برای درمان شکستگی پاشنه پا

مرحله تمرینات فیزیکی و قدرتی برای درمان شکستگی پاشنه پا به مدت شش الی هشت هفته زمان می برد تا فرد بهبود یابد. در این دوره درمانی تمرینات به شکلی انجام می شود که عضلات و بافت های پا قوی می شود.

4- مرحله بازگشت به روال عادی و تمرینات ورزشی

بعد از اینکه افراد به حالت سالم و عادی برگشتن می توانند به مرور زمان کارهای روزانه خود را انجام دهند. این دوره به سه الی چهار ماه زمان نیاز دارد. بنابراین طول درمان شکستگی پاشنه پا براساس شرایط اشخاص متغیر می باشد.

شگستگی پا

هزینه عمل شکستگی پاشنه پا

هزینه عمل شکستگی پاشنه پا در مناطق گوناگون متغیر است. همچنین، تخصص پزشک برای درمان شکستگی پاشنه پا در تعیین هزینه تاثیرگذار می باشد. سطح و شدت شکستگی پاشنه پا می تواند هزینه عمل را تحت تاثیر قرار دهد.

 جراحی ساده به نسبت جراحی پیچیده از هزینه کمتری برخوردار است زیرا جراحی های پیچیده به تکنیک ها و تجهیزات خاصی نیاز دارد. بعضی مواقع پوشش بیمه می تواند هزینه های عمل را تغییر دهد.

در واقع، قیمت دقیقی را نمی توان برای شکستگی پاشنه پا تعیین کرد زیرا به پارامترهای مختلفی وابسته می باشد. هزینه عمل با توجه به نوع بیمارستان و متخصص متفاوت است.

 

ورزش شکستگی پاشنه پا

اگر می خواهید برای درمان شکستگی پاشنه پا ورزش انجام دهید باید آن ورزش را با احتیاط و راهنمایی های پزشک اجرا کنید. برخی ورزش ها می توانند شکستگی پاشنه پا را بررسی نمایند و آن را بهبود ببخشند. بنابراین، ورزش ها و تمرینات زیر را می توانید برای بهبود شکستگی پاشنه پا انجام دهید.

ابتدا پشت یک صندلی به صورت ایستاده قرار بگیرید، به شکلی که کف هر دو پایتان روی زمین باشد. به مدت پنج ثانیه با کمک صندلی روی پنجه های پاهایتان بایستید. سپس به آرامی و بدون استفاده از صندلی، خود را به پایین بکشید. هرزمان درد کمتری احساس کردید فقط برروی پای آسیب دیده بایستید و این حرکت را پانزده بار تکرار نمائید.

تمرین دیگری که می توانید انجام دهید این است که برروی زمین هموار بایستید. سپس با تکیه بر پاشنه پا نوک انگشت های پای خود را به آرامی از روی زمین بلند کنید. به مدت پنج ثانیه صبر کنید و انگشتان پای خود را روی زمین قرار دهید. این حرکت را می توانید به صورت دو ست پانزده تایی انجام دهید.

شما می توانید تمرین دیگری برای درمان شکستگی پاشنه پا انجام دهید و در کنار دیوار یا صندلی بایستید و در صورت نیاز از آن ها به عنوان تکیه گاه استفاده کنید. پای آسیب دیده را برروی زمین قرار داده و زانو را کمی خم کنید.

در همین حالت، سعی کنید قوس کف پا را بیشتر کنید و در عین حال از تماس شست پا با زمین به صورت پایدار حفظ کنید. به آرامی از کمر خم شده و دست خود را به جلو در همان سمت پای آسیب دیده بکشید. توجه کنید که زانویتان بیش از حد مجاز خم نشود. هرچه بیشتر به جلو خم می شوید، تمرین سخت تر خواهد شد. این تمرین را می توانید پانزده بار در روز تکرا کنید.

تمرینات بهبود قدرت عضلات

تمرینات بهبود قدرت عضلات پاشنه پا، می تواند به پایداری و قدرت این قسمت از پا کمک کند. شما با تمرینات انقباض و رهاسازی عضلات پا و با استفاده از توپ و میله می توانید پاشنه پا را به خوبی قوی کنید.

تمرینات افزایش انعطاف برای درمان شکستگی پاشنه پا

تمرینات انعطاف پذیری برای درمان شکستگی پاشنه پا موثر می باشد و می تواند به حرکت مفاصل پاشنه پا کمک زیادی نماید. در واقع، تمرینات کششی باعث آرامش عضلات می شود و آن را بهبود می بخشد. یکی از این تمرینات این است که لبه مبل یا صندلی بنشینید و تا جایی که دردی حس نمی کنید پا و مچ پا را به طرف بالا و پایین جا به جا کنید.

تمرین دیگری که می توانید برای افزایش انعطاف پاشنه پا انجام دهید این است که در محل مناسبی مانند صندلی بنشینید و در فضا به کمک پا و مچ پا دایره هایی را تشکیل دهید و تا جایی که برای شما دردی ایجاد نمی شود دایره ها را بزرگ تر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *