همه چیز درباره بیماری دیسک گردن

علائم و درمان دیسک گردن در شیراز

دیسک گردن می تواند انواع مختلفی از درد را ایجاد کند یا هیچ علامتی نداشته باشد. این درد می تواند از درد در ناحیه گردن ، بازو و یا دست گرفته تا دردی شبیه به الکتریسیته که در همین مناطق منتشر می شود، متغیر باشد. گاهی ممکن است بی حسی یا ضعف دست یا دست نیز وجود داشته باشد. در حالی که دیسک گردن ممکن است ناشی از نوعی ضربه یا آسیب گردن باشد، علائم معمولاً خود به خود شروع می شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا این بیماری را از همه جوانب مورد بررسی قرار دهیم.

ارتباط دیسک گردن و سرگیجه

دیسک گردن و علائم مربوط به آن معمولاً در یک بازو یا دست احساس می شوند و اغلب فرد مبتلا به دیسک گردن دچار سرگیجه گردنی می شود. بسته به اینکه کدام دیسک فتق کرده و کدام عصب دچار پیچ خوردگی یا ملتهب شده است، علائم می توانند متفاوت باشند. به ندرت درد، سوزن سوزن شدن، بی حسی و یا ضعف می توانند در هر دو بازو یا در قسمت پایین بدن در صورتی که نخاع تحت تاثیر قرار گیرد، احساس شوند. از دست دادن کنترل روده و یا مثانه نیز به صورت نادر می توانند از نتایج دیسک گردن باشند.

درد گردن و یا بازو ناشی از دیسک گردن ممکن است کوتاه مدت باشد و فقط چند روز طول بکشد، یا ممکن است مزمن باشد و ماه ها یا بیشتر طول بکشد. رایج است که درد بیاید و برود یا در طول فعالیت های خاص دچار فلش های شدید شود. هنگامی که درد گردن و یا بازو ناشی از دیسک است، علائم معمولاً در عرض 4 تا 6 ماه به طور کامل برطرف می شوند، حتی اگر خود دیسک بهبود نیابد.

اکثر موارد درد ناشی از دیسک گردن را می توان با درمان های غیر جراحی مانند داروهای ضد درد بدون نسخه، فیزیوتراپی برای تقویت و کشش گردن، بسته های یخ یا گرما و یا تغییرات فعالیت برای جلوگیری از حرکات دردناک را انجام داد تا درد فروکش کند. گاهی اوقات استروئیدهای خوراکی یا تزریق اپیدورال یا انتخابی ریشه عصب با استفاده از هدایت اشعه ایکس و کنتراست ممکن است برای تسکین درد و بهبود توانبخشی مورد نیاز باشد.

درمان دیسک گردن در شیراز