درمان آرتروز زانو با P.R.P

 درمان آرتروز زانو با P.R.P

آرتروز یکی از دردناک ترین مشکلات مفصلی می باشد که افراد در سنین مختلف را درگیر خود می کند . اما می توان روش مناسبی برای درمان آن پیدا کرد ؟ آیا درمان آرتروز زانو با PRP امکان پذیر است ؟ با ادامه مطلب همراه باشید .

PRP که همان پلاسمای غنی از پلاک می باشد . این روش یک راه حل درمانی عالی برای درمان اولیه بیماری آرتروز زانو شناخته  شده است .

منبع تهیه پلاکت ها ، خون انسان می باشد . پلاکت حاوی فاکتورهای رشدی خوبی هستند که می توان باعث التیام رشدی و سرعت بخشیدن به ترمیم نسوج شود ، بنابراین استفاده از پلاسمای غنی از پلاکت برای درمان آرتروز زانو توصیه می شود .

جهت مشاوره در مورد شرایط انجام پی آر پی زانو در شیراز و چگونگی مراحل این روش درمانی با شماره 09368954495 تماس حاصل فرمایید.

مراحل انجام PRP

برای انجام این کار از بیمار خون گرفته می شود . پلاکت ها پلاسمایی آن جدا و غلیظ شده طوری که غلظت پلاکت های پلاسمایی به حدود یک میلیون در میکرولیتر می رسد . ( تقریبا 5 برابر غلظت پلاکت پلاسمایی موجود در خون طبیعی فرد ) . سپس این پلاسما به درون مفصل تزریق می شود . هدف از این کار این است که با افزایش غلظت فاکتور های رشد موجود در پلاکت منجر به تسریع بهبود در روند ترمیم بافتی در مفصل مبتلا به بیماری آرتروز می شویم .

تاثیر درمان آرتروز با PRP

مطالعات متعددی برای تاثیر تزریق PRP برای تسکین درد ، خشکی مفصلی ، افزایش عملکرد و بهبود کیفیت زندگی را ثابت کرده است . در میتلایانی که دچار درجات خفیف تا متوسط بیماری آرتروز هستند ، تزریق PRP  بسیار موثر بوده و باعث می شود درد مفصل برای چندین سال از بین برود .

عوارض ناشی از تزریق PRP

مطالعات مختلفی تا کنون  عارضه جانبی خاص و چشمگیری را برای این درمان گزارش نکرده است .

گاهی عوارض ناشی از عدم مهارت پزشک ممکن است رخ دهد . بنابراین برای کاهش این عواض باید نزد جراح ارتوپد ماهر مراجعه نمایید .

 دکتر فرید شهریور یکی از بهترین پزشکان برای درمان با PRP می باشد . جهت مشاوره با دستیاران دکتر شهریور با شماره ۰۹۳۶۸۹۵۴۴۹۵تماس حاصل نمایید .

مزیت های درمانی روش PRP

این روش علاوه ب اثرات تسکینی ، اثرات درمانی نیز داردو هم موجب بهبود آرتروز زانو می شود .

ماده مصرفی از بدن خود بیمار گرفته می شود و داروی شیمیایی خاص استفاده نمی شود . بنابراین عوارض جانبی که در مصرف دارو های شیمیایی مشاهده می شود وجود ندارد .

نسبت به روش درمان با سلول بنیادی ، روند زمانی درمان خیلی کوتاه تر است .، زیرا در روش درمان با سلول بنیادی مدت زمانی را باید صرف کشت سلول های مورد نظر نمود تا درمان تکمیل شود .

در موارد خفیف تا متوسط بیماری آرتروز میزان اثر گذاری این روش درمانی بسیار الی بوده و در موارد شدید نیز اثر تسکینی دارد .

روش کار در تزریق PRP

برای انجام این روش درمانی حدود۵۰ میلی لیتر خون نیاز است . برای گرفتن خون از فرد باید شرایط استریل رعایت شود . سپس خون اخذ شده درون لوله ای محتوی ژل مخصوص PRP  است ، قرار داده می شود و لوله در دستگاه سانتریفوژ گذاشته می شود . چرخش سریع لوله درون دستگاه سانتریفوژ از طریق اعمال نیرو گریز از مرکز منجر به جدا شدن اجزای خون از یک دیگر شده و یک بخش از لوله حاوی پلاسمای از پلاکت می شود . در این پلاسما غلظت پلاکت بین 4-6 برابر خون طبیعی فرد است . از این پلاسما حدود 3 تا 6 میلی لیتر درون سرنگ کشیده و به درون مفصل زانوی مبتلا به آرتروز تزریق می شود . این تزریق در یک تا سه نوبت و بدون استفاده از داروی بی حسی انجام می گیرد .

هزینه درمان آرتروز زانو با PRP

انجام PRP باید توسط متخصص ارتوپدی تایید شود . بنابراین نیاز می باشد ابتدا به یک جراح مراجعه نمایید . جراح ارتوپد با توجه به آزمایش هایی که انجام داده اید و همچنین تصاویر اسکن شده مفصل آسیب دیده در صورتی که استفاده از این روش را مناسب بداند هزنیه را با توجه به میزان مشکل به بیمار اطلاع می دهد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *